sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Kinkkuvoileipäkakku


Tällä ohjeella olen tehnyt muutaman kerran kinkkuvoileipäkakkua ja täytteet ovat kyllä juuri minun makuuni. Ohjeen olen löytänyt Open Café -blogista. Jos syöjiä on vähän, kannattaa puolittaa ohje, niin kuin minä tein.


Tämä ohje on isoon voileipäkakkuun, 25 henkilölle, puolita tarvittaessa:

12 viipaletta Fazerin Laivurin vaaleat vaakaviipaleet -leipää
(Käytin tavallista Fazerin vehnäpaahtoa pieneen kakkuun yhden isomman paketin.)

Kinkkutäyte:
500 g palvikinkkua
½ tlk sinappi-kurkkusalaattia
2 prk ranskankermaa
200 g ruohosipulituorejuustoa
1 prk Italiansalaattia

Kostutus:
3 dl maitoa

Kuorrutus:
2 prk ruohosipulituorejuustoa (a´200g)
1 prk ranskankermaa


Valmista kinkkutäyte. Hienonna palvikinkku ja kaada kulhoon. Lisää joukkoon ruohosipulituorejuusto, ranskankerma ja sinappikurkkusalaatti.

Leikkaa leivistä reunat pois. Lado tarjottimelle ensimmäinen kerros leipiä. Kostuta alin leipäkerros ja levitä päälle kinkkutäytettä. Lado taas kerros leipiä ja levitä toiseen väliin Italiansalaattia. Kolmanteen väliin tulee taas kinkkutäytettä. Lado vielä päälle yksi leipäkerros. Kiedo kakun päälle kelmu ja anna makujen tasaantua jääkaapissa seuraavaan päivään.

Vatkaa ranskankermat ja tuorejuustot vaahdoksi. Levitä kuorrutetta kakun päälle ja reunoille.  Koristele.

Koristeluun käytin tammenlehväsalaattia, kurkkua, kirsikkatomaatteja, tummia rypäleitä, herneenversoja, kinkkuleikkelettä ja meetvurstia.

11 kommenttia:

  1. Kaunis voileipäkakku!:) Itse olen tehnyt aina kala- tai kasviskakkuja, mutta joskus täytyy kokeilla vielä kinkkuversiotakin, vaikka itse jäänkin sitten ilman.;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:) Minä taas aion ensi kerralla kokeilla kalakakkua ja kreikkalaista voileipäkakkua olen myös suunnitellut! Miehen syntymäpäivätkin olisi sopivasti ensi kuussa.;) Tämä kakku on jo parin vuoden takaa äitienpäivältä:)

      Poista
  2. Herkullinen. Tarvitsen maaliskuun juhliin suolaisten pöytään kivaa ja raikasta syötävää. Olen harkinnut voileipäkakkuakin yhtennä vaihtoehtona sormisyötävien lisäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Voileipäkakun tekoon menee hieman aikaa, mutta ansaitsee kyllä pöydässä paikkansa juhlallisuutensa ansiosta. Sormisyötävät ovat helpompia ja koko ajan muodikkaampia.:)

      Poista
  3. oo,ihana voikkarikakku...kohta alkaa taas kevään synttäribuumi,joten varmaan jokunen voileipäkakkukin tulee tehtyä ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti.:) Aika harvoin teen kotiin voileipäkakkuja, vaikka niitä onkin niin kiva tehdä. Työläitä ovat mielestäni, mutta todella herkullisia. Voileipäkakku on mielestäni koko pöydän kruunu, menee makeidenkin herkkujen edelle.;)

      Poista
  4. Voileipäkakut ovat hurjan hyviä! Mun on pitänyt tehdä voileipäkakku itse jo varmaan kymmenen vuotta. Jostain syystä sen tekeminen jännittää mua kamalasti, eikä vastaan ole oikeastaan tullut sopivaa tilaisuutta sen tekemiselle.

    Mutta kyllä mä vielä joskus tämmöisen leivon ihan itse!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ovat!:) Aika harvoin itsekin teen kotona, mutta ammattikoulussa / töissä tein enemmän voileipäkakkuja. Kannattaa kokeilla ja ottaa jokin hyvä ja tarkka ohje, kun ensimmäisiä kertoja kokeilee, sen jälkeen voi ruveta vähän soveltamaankin.:)

      Poista
  5. 12 viipaletta? Eihän se riitä kuin yhteen kerrokseen?

    VastaaPoista
  6. Hei, olen Amber Shaw. Täällä suosittelen teitä kaikkia Otto-edustajille Mobil Funding Inc. -yrityksestä, joka on vihdoin hymyillen kasvoni myöntämällä minulle 15 000,00 euron lainasumman erittäin alhaisella korolla. Lisätietoja hänestä tänään sähköpostitse: mobilfunding1999@gmail.com ja kiitos myöhemmin, koska hän on todellakin luotettava mies.

    VastaaPoista
  7. Hei kaverit, haluaisin sanoa suuret kiitokset LAPO MICRO FINANCElle, joka antoi minulle lainan sairaan lapseni hoitoon. Olen niin iloinen, että tapasin LAPOn tänään, ota heihin yhteyttä sähköpostitse, jos tarvitset pikalainaa: lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi ♥